مطالب روز و جالب

ساخت وبلاگ

روش درست کردن بستنی فوری

مواد لازم:

شیر ............. نیم کیلو

شکر ............ 120 گرم

گلاب ............ یک قاشق سوپخوری

وانیل ............ نصف قاشق چایخوری سر صاف

رنگ خوراکی در صورت تمایل برای بستنی رنگی

بستنی

طرز تهیه:

شیر و شکر را در هم می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. گلاب و وانیل را اضافه می کنیم و مرتب به هم می زنیم به محض جوش آمدن زیر حرارت را خاموش می کنیم و می گذاریم سرد شود. در حین سرد شدن چند بار آن را به هم می زنیم. اگر بستنی زرد بخواهید مقداری زعفران ، اگر قرمز بخواهید مقداری آب آلبالو و اگر بستنی سبز بخواهید مقداری آب نعناع را در هنگام سرد شدن به شیر اضافه می کنیم. سپس مواد را در ظرفی از جنس روی ریخته و می گذاریم تا در فریزر خودش را ببندد اما یخ نزند این کار را در سه مرحله انجام می دهیم و هر بار بستنی را با همزن فنری یا برقی می زنیم تا شکل بستنی به خود بگیرد. به یاد داشته باشید در هر مرحله بستنی وارد فریزر شده و قبل از یخ زدن آن را بیرون آورده و هم می زنیم و دوباره در فریزر قرار می دهیم.

بستنی

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 24 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:41

پيامک و جملات طنز سري يک

 نمی دونم چه حکمتیه

اینا که میرن بدنسازی اصرار دارن که اصلا سردشون نمی شه!

.

جک

.

ملت چه بیکارن !

یکی مزاحم میشد هی اس هی زنگ…جواب نمیدادم که بیخیال شه…

دیگه تماس نگرفت

بعد چند روز اس داده  :

ببخشید من چند روز مزاحمتون نشدم کار داشتم دستم بند بود ، شرمنده،چه خبر؟

.

.

.

 تا خودکار رو دستت میگیری میخوای درس بخونی

میبینی استعدادت کمتر از پیکاسو و ﺍﺳﺘﺎﺩ فرشچیان نیست!

.

.

.

برنامه ریزى هاى من روى کاغذ ، شبیه برنامه ى روزانه ى مرحوم دکتر حسابیه

ولى در عمل مثل کریم آقمنگل زندگى میکنم

.

.

.

هیچ کس عادامس شیک رُ واسۀ وجودش نمی خواد …

سرنوشت آدامس شیک ؛ بقیه پول بودنِ !

.

.

.

بوی شوم امتحان آید همی /  یارصفر مهربان آید همی

ما ز تعلیم و تعلم خسته ایم / دل به امید تقلب بسته ایم

مابرای کسب مدرک آمدیم /  نی برای درک مطلب آمدیم

(ایام جانسوز امتحانات برشما دانشجویان و دانش آموزان کوشا تسلیت!)

.

.

.

رفیق داداشم رفته بود مصاحبه برای استخدام:

+ امسال سال چیه؟

– نهنگ

+ پاشو برو به بعدی بگو بیاد تو

رفیق داداشم

 .

.

.

خدا کنه تا بیشتر از ۹ ساله دیگه زنده بمونیم و بریم تو سال ۱۴۰۰

بعد هی بگیم : شماها یادتون نمیاد ما صده سیصدیا …

خیلی فاز میده ؛ حس آثار باستانی بودن به آدم دست میده …

.

.

.

به کافه چی گفتم همان همیشگی . . .

نگاه سنگینش را به چشمانم انداخت و گفت : خفه بابا ، مثه آدم بگو چی می خوری ؟!

.

.

.

از تفریحات من تو دوران بچگی این بود که اب بریزم رو بخاری

صدای ” تـسس ” بده خرکیف بشم

.

.

.

اون موقه آیپد نبود که بازی کنیم ، با این چیزا سرگرم میشدیم !

.

.

.

بچه های دانشگا رو از روی محل نشستن سر کلاس طبقه بندی میکنم.

ردیف اول :حال به هم زن

وسطی ها :یه سلام علیکی داریم

ته کلاس :دمشون گرم.

اونایی که اصن کلاس نمیان: اینا رفیقمن

جوک

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 26 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:37

اگر کسی خواب خاك و خاشاك بیند


تعبیر خواب - خاك

محمدبن سيرين گويد: خاك به خواب ديدن كم و بسياري آن درم است اگر بيند كه در خانه او خاك بود، به درستي كه بي رنج او را به قدر آن مال حاصل شود. اگر بيند بر خاك همي رفت يا خاك همي خورد يا خاك جمع مي كرد و بر مي داشت، دليل مال و درم است او را. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند خاك از خانه بيرون مي كشيد و پراكنده مي كرد، دليل كه مال خود را هزينه كند. اگر بيند خاك از دست مي افشاند دليل كه به قدر آن او را مال و درم جمع گردد و از آن منفعت يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن خاك در خواب بر پنج وجه است. اول: ... 
مال. دوم: منفعت. سوم: شغل دنيا. چهارم: فائده از قِبَل پادشاه. پنجم: فائده از قبل رئيس.

عکس خفن

تعبیر خواب - خاشاك

محمدبن سيرين گويد: خاشاك درخواب مال و نعمت است مردم عامه را. اگر بيند در خانه وي خاشاك بسيار است يا او در ميان خاشاك مقيم گرديد، دليل كه بر قدر آن وي را مال و نعمت رسد. اگر بيند خاشاك را باد ببرد يا آتش بسوخت، دليل كه پادشاه مال او بستاند. اگر بيند كه خاشاك در تنور يا در زير ديگ مي سوخت، دليل كه مال خويش را هزينه كند. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند از صحرا خاشاك مي آورد و به خانه مي برد، دليل است به قدر آن او را از سفر مال حاصل گردد
اگر بيند در شهري يا كوچه اي باد خاشاك مي آورد، دليل كه آن موضع را به قدر آن از پادشاه خير و منفعت رسد.

عکس های خفن

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 24 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:34

خطوط منظم کشتیرانی ایران - عمان

 به گزارش ایسنا، فرهاد نوری با بیان این مطلب، گفت: شرکت کشتیرانی خدری جهان دریا، در ازای دریافت بخشی از هزینه‌های خود به صورت یارانه از این سازمان، طی توافقی متعهد شده است از 15 بهمن ماه امسال به مدت یک سال، خطوط منظم کشتیرانی از بندر شهید رجایی را به مقصد بندر صحار عمان راه اندازی کند.

یارانه

به گفته نوری بر اساس این توافق در شش ماه نخست، هر 15 روز (یکم و پانزدهم هر ماه) و در شش ماهه دوم هر 10 روز (یکم، دهم و بیستم هر ماه) یک سفر به صورت منظم و بدون وقفه به صحار صورت خواهد گرفت.

خطوط منظم کشتیرانی جنوب در حالی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که پیش از این نیز سازمان توسعه تجارت با اختصاص یارانه حمل و نقل، کاهش هزینه‌های لجستیک را در دستور کار خود قرار داده بود؛ از همین رو در خرداد ماه سال جاری همزمان با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه و به منظور سهم‌خواهی از بازار این کشور و رونق بخشی به صادرات ایران، تفاهم‌نامه‌ای با کشتیرانی دریای خزر منعقد شد تا از بنادر شمالی کشور، خطوط منظم دریایی به مقصد آستاراخان روسیه و اکتائو قزاقستان راه‌اندازی شود.

نوری درباره یارانه خطوط منظم کشتیرانی جنوب نیز گفته است: سازمان توسعه تجارت از محل اعتبار 500 میلیارد ریالی و به منظور توسعه صادرات غیرنفتی در بخش زیرساخت‌های نرم، یارانه‌های حمل و نقل را پرداخت می‌کند؛ بدین ترتیب در شش ماهه اول به ازاء هر سفر 15 هزار دلار و در شش ماهه دوم به ازاء هر سفر 13 هزار دلار به عنوان یارانه به این شرکت کشتیرانی، پرداخت خواهد کرد و این شرکت نیز متعهد می‌شود کرایه حمل دریایی را 15 درصد کمتر از حداقل نرخ تعرفه‌های حمل دیگر شرکت‌های کشتیرانی در این مسیر تعیین کند.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت در مورد اختیارات این سازمان در تکمیل ظرفیت چارتر شده نیز اظهار کرد: سازمان مجاز است پس از تکمیل 50 درصد ظرفیت توسط خط کشتیرانی، از محل 50 درصد ظرفیت چارتر شده، صادرکنندگان را برای اعمال تخفیف هزینه‌های حمل معرفی کند و خط کشتیرانی نیز متعهد به اعمال تخفیف‌های تعیین شده خواهد بود.

نوری خاطرنشان کرد: خط کشتیرانی ملزم است به منظور کمک به صادرکنندگان، مدت زمان معافیت کانتینر در اختیار صاحب کالا را از زمان تحویل سند تا برگشت مجدد به نماینده کشتیرانی (free time) هم در مبدا و هم در مقصد، 10 روز در نظر بگیرد.

به گفته نوری خطوط منظم کشتیرانی جنوب، با ظرفیت 96TEU و با قابلیت حمل کانتینر یخچالدار، غیر یخچالی و فله فعالیت خواهند کرد.

عبدالحسین خدری رئیس هیات مدیره شرکت کشتیرانی خدری جهان دریا نیز در این خصوص به پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت گفت: عمانی‌ها از دیرباز اعتقاد قلبی به تجارت با مردم ایران دارند و از کالاهای ایرانی استقبال می‌کنند اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم که یکی از آنها خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و عمان بود، تجار ایرانی در صادرات کالا به این کشور حاشیه دریای عمان چندان موفق نبودند.

وی افزود: با توجه به تمایل عمانی‌ها برای تجارت با ایران و افق دیدی که ما برای روابط تجاری تهران و مسقط پیش‌بینی می‌کنیم از خردادماه امسال خط کشتیرانی خود را در این مسیر فعال کردیم و خوشبختانه روند تعاملات دو کشور هر روز بهتر می‌شود و اکنون با مشارکت سازمان توسعه تجارت، این خطوط با یارانه حمل و نقل برای صادرکنندگان و با برنامه منظمی به سوی عمان حرکت خواهند کرد.

خدری با تاکید بر اینکه بازار عمان، فرصت مناسبی برای تجار ایرانی است، اظهار کرد: متاسفانه هیات‌های تجاری خوبی از ایران به عمان نمی‌روند و تجار ایرانی هنوز به درک درستی از بازار عمان دست نیافته‌اند از این رو این بازار هیچگاه به نحو احسن مورد استفاده ایرانی‌ها قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: عمان می‌تواند کشورهای شرق قاره آفریقا را تامین کند و برای تهیه کالا، ایران می‌تواند تولیدکننده کالاهای مورد نظر باشد اما به شرط آنکه زیرساخت‌ها فراهم و روابط تجاری دو کشور گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، یارانه حمل و نقل صادراتی در راستای اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تسهیل تجارت، توسعه صادرات و رفع موانع و مشکلات حمل دریایی کالاهای کشورمان اختصاص یافته است که موفقیت آن بیش از هر چیز در گرو شناخت ظرفیت تجاری عمان و استفاده حداکثری تجار و بازرگانان ایرانی از این خطوط منظم است.

نزدیکی بندر صحار عمان به آبراه بین‌المللی تنگه هرمز این بندر را به رقیبی برای بنادر امارات متحده عربی تبدیل کرده است؛ پیش از راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی جنوب، کالاهای ایرانی به طور غیرمستقیم و ازطریق کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد عمان می‌شد؛ اما اکنون این اقدام می‌تواند اقدامی موثر در کاهش تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین نقش‌آفرینی ایران برای اتصال کشورهای CIS به آب‌های آزاد جنوب باشد.

یارانه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 20 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:26

تعبیر خواب - كارزار

محمدبن سيرين گويد: ديدن كارزار در خواب، دليل طاعون است. اگر بيند در كارزار دشمن را قهر نمود، دليل كه از علتِ طاعون برهد. اگر بيند دشمن بر وي غالب شد، دليل كه در آن علت بماند.

کس

تعبیر خواب - كارد

  محمدبن سيرين گويد: اگر كسي در خواب بيند كارد در دست داشت و دانست كه ملك اوست، دليل كه او را پسري آيد. اگر بيند باكارد سلاحي ديگر داشت، دليل بزرگي بود و بعضي گويند تاويلش آن كه غلام حبشي بخرد. جابرمغربي گويد: اگر در خواب بيند كه كارد از غلاف بكشيد، دليل كه زنش پسري آورد. اگر بيند كارد در غلاف بشكست، دليل كه يكي از خويشان او بميرد. اگر بيند كاردِ وي زنگ يا عيبي پيدا شد، دليل بر نقصان مال است.... 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن كارد در خواب بر شش وجه است. اول: صحبت. دوم: فرنزد. سوم: ظفر. چهارم: پناه. پنجم: توانائي. ششم: ولايت.

کس

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 65 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:22

چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد

سلامت نیوز : لاریسا معمولاً نه فقط یکبار، نه دوبار، بلکه سه بار پشت سر هم عطسه می کند. به محض اینکه وارد اتومبیل می‌شود، اگر هوای بیرون آفتابی باشد عطسه‌اش می‌‌‌گیرد. پدرش هم همینطور است. وقتی یک آدامس نعنایی دهانش می‌اندازد هم وضع همینطور است.

فال عطسه

لاریسا که 30 سال دارد، تنها کسی نیست که این وضع را دارد. خیلی‌ها در زمان‌های خاص عطسه‌شان می‌گیرد مثلاً بعد از ورزش کردن، برداشتن ابرویشان، زیر نور آفتاب و ...

در زیر به دلایل اینکه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌کنیم.

1.  عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید.

او اینطور توضیح می دهد که سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد.

او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!"

2.  عطسه کردن از بدنتان محافظت می‌کند. دکتر کائو می‌گوید، "عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانید."

عطسه با پاک کردن بینی از باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌کند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محرکی روبه‌رو می شوید که مرکز عطسه که در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریک می‌کند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا — به همراه بزاق و ماده مخاطی — با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود که عطسه می‌کنید.

3. عطسه سریع اتفاق می افتد. عطسه ها با سرعت 161 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. یک عطسه می‌تواند 100،000 میکروب را وارد هوا کند.

4. برداشتن ابرو ممکن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان که مسیر بینی را تامین می‌کند اثر می‌گذارد. و در نتیجه عطسه می‌کنید.

5. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌کنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌کنید.

6. ورزش ممکن است عطسه‌تان بیندازد. دکتر کائو اعتقاد دارد که ورزش موجب عطسه کردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشک می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح که موجب عطسه می‌شود به این مسئله واکنش می‌دهد.

7. طولانی‌ترین عطسه : 978 روز که توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.

8. نور آفتاب موجب عطسه کردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود که یکی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله ای ارثی است — این هم یک چیز دیگر که می‌توانید گردن پدر ‌و ‌‌‌مادرتان بیندازید!

9. رابطه جنسی هم می‌تواند محرک عطسه باشد. بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد. محققان باور دارند که تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک در برخی افراد پیام‌هایی ارسال می‌کند که نه فقط باعث می‌شود این افراد از رابطه جنسی خود لذت ببرند، بلکه بعد از اتمام آن عطسه کنند.

10. پرعطسه‌ترین حیوان : ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌کند. عطسه کردن معمولاً برای بیرون کردن برخی نمک‌های خاص که از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.

11. چطور عطسه را متوقف کنید؟ بااینکه هنوز ثابت نشده است اما نفس کشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

خرافات مربوط به عطسه
گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.

بعنوان مثال، درست نیست که وقتی عطسه می‌کنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌کند اما توقف نمی‌کند.

و وقتی عطسه می‌کنید کره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه کردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دکتر کائو می‌گوید، "بااینکه فشارخون پشت چشم موقع عطسه کردن کمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست که چشم‌هایتان را از حدقه بیرون کند."
 
خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌کنید باید کاری که مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه کند باران خواهد آمد.

درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دکتر وود توضیح می‌دهد که واژه عطسه به یونانی "pneuma” به معنای روح می‌باشد.

او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشد بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیک به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌کردند که دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌کند."

فال عطسه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 21 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:18

تعبیر خواب - دودکش

دودکش اگر دود داشته باشد غم و اندوه خانوادگي است و هر چه دود آن غليظ تر باشد غم و اندوه بيشتر است و اگر دود نداشته باشد احساس تامين است از جهت خانواده.

دختر

تعبیر خواب - دود

محمدبن سيرين گويد: دود به خواب، سلطاني ستمگر باشد. اگر بيند در جانب مشرق يا به جانب مغرب دودي عظيم بود، دليل كند كه مردم آن ديار از سلطان، جور و ستم رسد و در محنت او گرفتار گردند. اگر بيند دود در عالم برنخاسته و آتش زبانه مي زد، دليل است كه فتنه و بلا در آن عالم پديد آيد. جابر مغربي گويد: اگر بيند در شهر يا در ولايتي، بي آن كه آتشي بود دود بر مي آمد، دليل است كه اهل آن موضع را از حق تعالي بيم بود و توبه بايد كرد... 
اگر بيند از خانه يا دكان او دود بيرون مي آمد، دليل كه شاهي ظالم وي را مصادره و مالش بستاند.

دختر

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 25 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:15

تعبیر خواب تار

تار يکي از آلات موسيقي است و ديدنش درخواب حکم ديگر آلات طرب را دارد. در بيداري تار وسيله اي است براي خوش گذراندن و آواي خوش شنيدن لذا در خواب به دروغگوئي و محال انديشي تعبير شده است . اين دو حالت دارد.ا گر بيننده خواب با نواختن تار آشنا و در اين رشته اهليت داشته باشد خواب ديدن تار تمايل او را به تظاهر و خودنمائي نشان مي دهد يا اين که مي کوشد به کار خطيري اقدام کند و به چيزي دست يابد که در حد او نيست لذا به دروغگوئي متوسل مي شود. ولي اگر به نواختن تار آشنا نباشد حکم اول در مورد او صادق نيست ... 

تجاوز

و فقط دروغ مي گويد که بايد از گفتن دروغ بپرهيزد. معبران کهن نوشته اند نواختن تار کسي را به دروغ و مدح و ستايش گفتن است. اگر بيننده خواب ببيند که کسي ديگر براي او تار مي نوازد نشان آن است که شخصي به او دورغ مي گويد و را به ناروا مي ستايد که فريب و نيرنگ در کار است. اگربيننده خواب ببيند که تار او شکسته و در عالم خواب بداند که تار به او تعلق داشته باشد در آينده از تظاهر و ريا کاري و دروغگوئي احتراز کند چون کار به رسوائي و بي آبروئي مي کشد ولي اگر تار شکسته ببيند و تار به او تعلق نداشته باشد کسي به او دروغ مي گويد که شرمسار مي شود و ندامت مي کشد و مجبور مي شود عذر گناه بخواهد. اگر بيماري درخواب ببيند که تارش شکسته خوب نيست. تار زدن با چيره دستي و استادي نشانه آن است که بيننده خواب کاري انجام مي دهد که خير آن به ديگران مي رسد. اين در صورتي است که تار زدن او شنونده داشته باشد. اگر ديديد زني براي شما تار مي زند فريب نفس و شيطان را مي خوريد. اگر شما براي زني تار زديد کاري خلاف مرتکب مي شويد. اگر ديديد عده اي تار مي زنند خود را در ميان عده اي منافق خواهيد يافت. اگر ديديد در خواب تاري افتاد و شکست حقيقتي آشکار مي گردد و احيانا رفع اتهام مي شود. به نوشته ابن سيرين اگر کسي بيمار باشد و ببيند تار يا هر وسيله موسيقي ديگري مي نوازد خوب نيست زيرا پايان زندگي او نزديک است.

تجاوز

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 27 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:11

خواسته های متفاوت مردان و زنان از رابطه جنسی

سلامت نیوز :در یک مطالعه علمی پژوهشگران در یافتند که در روابط جنسی بلند مدت برای مردان نوازش و احساس شادی حین رابطه جنسی بسیار پراهمیت است .

رابطه جنسی

این در حالیست که زنان به رضایت جنسی بیشتر از مردان اهمیت می دهند . در روابط جنسی و زناشویی چیزی که برای مردان پر اهمیت تر است ، نوازش و بوسیدن توسط همسر است و این امر عملکرد جنسی آنها را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد اما زنان برای مدت زمان رابطه جنسی خود اهمیت بیشتری قائل هستند .
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز ٬جولیا هیمن پژوهشگر و مدیر موسسه کینسی و استاد روانشناسی دانشگاه ایندیانا می گوید هنگامیکه صحبت از رضایت جنسی به میان می آید افراد عملکرد جنسی را مد نظر قرار می دهند در صورتیکه گاهی نوازش و ارتباطات شادی بخش برای طرفین مهم تر است.
وی همچنین می گوید تمایلات جنسی یک جنبه بسیار مهم از کیفیت زندگی است . وی همچنین می گوید افراد به دلیل اینکه در میانسالی روابط جنسی خود را کمتر می کنند دچار افسردگی شده و از زندگی خود راضی نیستند .

رابطه جنسی

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 19 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:08

دلایل رشد ازدواج موقت در کشور

  یک آسیب شناس اجتماعی دلایل و تبعات ازدواج موقت را برای گروهای مختلف جامعه متفاوت می‌داند و معتقد است که اگر چه ازدواج موقت برای افراد مجرد کاربرد دارد اما می تواند خانواده های افراد متاهل را با بحران مواجه کند.

ازدواج موقت

مصطفی فروتن، آسیب شناس اجتماعی و مشاور خانواده در تحلیل آمار اخیر سازمان ثبت اسناد مبنی بر افزایش 33 درصدی ثبت ازدواج موقت در گفتگو با ایلنا بیان کرد: این مساله یک پدیده چند وجهی است و باید از تمامی زوایا به آن نگاه کنیم تا بتوانیم قضاوت صحیحی در این مورد داشته باشیم. در تحلیل این مساله باید به انواع آن توجه داشت دلایل صیغه در میان زنان و مردان و همچنین متاهلین و مجردین متفاوت است.

دلایل ازدواج موقت در میان زنان

این آسیب شناس اجتماعی گفت: مهم ترین دلیل گرایش زنان به ازدواج موقت دلایل اقتصادی است و باید توجه داشت زنانی که از این طریق معیشت خود را می‌گذرانند افرادی قابل احترام اند زیرا برای اینکار خود را ملزم به رعایت برخی موازین و اقدامات می‌کنند.

فروتن ادامه داد: دلیل دیگر گرایش به ازدواج موقت به زنانی بر می گردد که در گذشته ازدواج ناموفقی داشته اند و نمی خواهند دوباره در موقعیت مشابه قرار گیرند اما نیاز به تکیه و همراهی در زندگی خود دارند.

وی افزود: در گروهی دیگر هم که در گذشته سابقه تاهل را دارند بحث غرایز جنسی و نیازهای فیزیکی مطرح است بنابر این می توانیم بگوییم که این سه دلیل شاخص ترین علت گرایش زنان به ازدواج موقت است.

دلایل ازدواج موقت در میان مردان

این مشاور خانواده اظهار کرد: اما در مورد دلایل گرایش مردان به صیغه، باید مردان متاهل و مردان مجرد را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد.

فروتن گفت: یک مرد مجرد برای شروع یک زندگی مشترک باید هزینه ها و امکاناتی را تهیه کند و به جایی برسد که بتواند هزینه های زندگی را تقبل کندکه این مساله زمان بر است و ممکن است تا سن 30 سالگی افراد طول بکشد، در این مدت مرد مجرد برای رفع نیاز های روحی و جسمی خود به جای آنکه به سوی تن فروشان برود می تواند از ازدواج موقت استفاده کند.

وی ادامه داد: اما در میان متاهلین شاخص ترین دلیل، تنوع طلبی جنسی است که افراد می خواهند تجربه های متفاوت در این زمینه داشته باشند. دلیل دیگر نیز آن است که در عقد دائم بنابر دلایل خاصی مانند نبود مهارتهای زندگی، ممکن است که زندگی زناشویی رنگی خاکستری به خود بگیرد و زن و شوهر با وجود حفظ ظاهر در عمل راه خود را از هم جدا کنند در این صورت پیش می آید که مردان متاهل برای فرار از انزوای عاطفی و روانی به ازدواج موقت روی می‌آورند.

این آسیب شناس اجتماعی بیان داشت: برخی نیز با وجود داشتن پایگاه عاطفی برای تجربه کارهای هیجان انگیز، بیمار گونه و رفتار های جنسی نا متعارف که این روزها در حال افزایش است به این سمت می روند زیرا که از نظر قانونی و هزینه ای نسبت به راههای دیگر برایشان به صرفه تر است.

وی افزود: برخی دیگر هم دلیل گرایش‌شان به صیغه را تحت سرپرستی قرار دادن زنان بی‌سرپرست می‌خوانند.

تبعات و محاسن

فروتن در مورد محاسن و تبعات ازدواج موقت گفت: افزایش طلاق و از هم پاشیدگی خانواده،ایجاد حس انتقام گیری و تمایل به خیانت در همسر دائمی فرد و کاهش ازدواج دائم ازجمله تبعات ازدواج موقت است. البته ازدواج موقت مزیت هایی مانند ارضای غزیزه جنسی از راه مشروع، کاهش فساد و بیماری های مقاربتی را نیز به همراه دارد.

وی افزود: برای رویارویی با این مساله ابتدا باید گروههای مختلف را از هم جدا کنیم. در رابطه با افراد مجرد صیغه مساله ای است که کاربرد دارد و نمی توان آن را حذف کرد اما می توان شرایط اقتصادی و رفاهی ایجاد کرد تا شرایط برای کسانی که می خواهند ازدواج دائم داشته باشند مهیا باشد. بسته های تشویقی کارشناسی شده نیز باید برای این کار ایجاد شود،

این مشاور خانواده بیان کرد: آموزش های کاربردی نیز باید برای خانواده ها برگزار شود تا رسم و رسومات دشوار و دست و پا گیر و هزینه بر را از سر راه ازدواج دائمی جوانها بردارند. همچنین برخی قوانین ازدواج و پس از ازدواج نیز باید متناسب با زمان حال تغییر کند.

فروتن گفت: اقدام مهم دیگر در این زمینه آن است که به متاهلین آموزش های مهارت های زندگی داده شود تا زوج ها بتوانند به لحاظ فیزیکی و روحی یکدیگر را راضی کنند.

وی در پایان اشاره کرد: اکنون در دفترخانه ها لیستی از زنانی که آمادگی ازدواج موقت را دارند موجود است تا از این طریق کمکی برای امرار معاش به آنها شود  در جالی که بهتر است به جای اینکار زمینه ای برای اشتغال و توانمندی آنها ایجاد شود تا زنان و مردان بیشتر به سمت ازدواج دائم بروند.
منبع:تبیان

صیغه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 23 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 14:04

دخترهایی که آرایش می کنند

نوجوانان در اواسط نوجوانی (حدود 17- 15 سالگی) معمولاً دوره ی اوج جهش رشدی را پشت سر می گذارد و از آنجاییکه قدرت تفکر انتزاعی، برنامه ریزی، توانایی مقایسه کردن و درک آینده را به دست آورده اند، می توانند در مورد شکل بدن و ظاهرشان واقع بین باشند و آن را بپذیرند. این درکی که نوجوان از خود بدست آورده است، می تواند باعث شود که فرد در مورد شکل بدن و یا چهره و ظاهرخود تصور منفی داشته و آن را نپذیرند. اما در اغلب نوجوانان این مساله زودگذر بوده و عمدتا با ابن مساله کنار آمده و توجه و علاقه شان را از ظاهر و چهره، به سمت دنیای بیرون معطوف کنند. اما در برخی از نوجوانان مشاهده می شود که کنار آمدن با ظاهر و چهره صورت نمی گیرد و آنها دایماً با تصویر بدنی که از خود دارند، درگیر هستند.

بی حجابی بازیگران

 البته اکثریت نوجوانان به ظاهر جسمانی خود بسیار حساسند و به آن توجه زیادی می کنند، فقط تجسم کنید که اگر یک لکه روی صورت نوجوان باشد، یا وزن او یک ذره اضافه شود و یا کوتاه قد باشد، چه واکنشی نشان میدهد! در برخی از نوجوانان، هرآنچه که لطمه ای به جذابیت آنها وارد کند، می تواند تخریب کننده ی اعتماد به نفس آنها باشد.

به طوری کلی، واکنش دختران نسبت به عواملی که تصور می کنند نقصی در ظاهرشان محسوب می شود، منفی تر از پسران است. در اکثر جوامع و فرهنگها، زن ها بیشتر براساس ظاهرشان قضاوت می شوند و وضعیت ظاهر در پذیرش اجتماعی آنها نقش اساسی دارد. اما مردها بیشتر بر پایه دلاوری، توانایی های ورزشی و موفقیت های علمی و مواردی مشابه، توجه اطرافیان را جلب می کنند.

به طوری کلی، واکنش دختران نسبت به عواملی که تصور می کنند نقصی در ظاهرشان محسوب می شود، منفی تر از پسران است

از طرف دیگر برنامه های تلویزیونی، فیلم های سینمایی، ماهواره و... همگی در جهت ترویج زیبایی زنان سوق داده شده است و خواسته یا ناخواسته، دختران و زنانی که ظاهری زیباتر و جذاب تری را دارا هستند، در این رسانه ها مشاهده می گردند. از آنجا که در سنین نوجوانی، افراد بیش از دوره های سنی دیگر به مقایسه خود با دیگران می پردازند و بنابراین از آنجا که الگوهای ارائه شده در جامعه، در سطح بالایی از زیبایی قرار دارند، لذا نوجوان ما نیز علاقمند به نزدیک شدن به این معیارهاست. با توجه به ویژگیهایی که از دختران نوجوان مطرح شد و همچنین قوی تر بودن نیاز به زیبایی در دختران و زنان، مشاهده می شود که گاه دختران برای نزدیک شدن به زیبایی های ظاهری، گرایش بسیاری به استفاده از لوازم آرایشی پیدا می کنند.

البته در گسترش یافتن این اقدام، تنها تمایل به زیبایی را نمی توان مطرح نمود بلکه گروه دوستان و الگوبرداری از آنان، شیوه های فرزند پروری والدین، کمبود اعتماد به نفس، مادرانی که خود الگوی مناسبی برای دخترانشان نیستند، تبلیغات منفی، اسباب بازی های دوران کودکی و... همه از عواملی است که موجب می گردد برخی از دختران به صورت افراطی تمایل به آرایشهای غلیظ و گاه زننده پیدا کنند.

برای مقابله با این وضعیت چه باید کرد؟

والدین باید توجه داشته باشند که توجه بیش از حد به ظاهر و گرایش به آرایش نمودن، تنها تحت تأثیر تغییر و تحولات دوران

 

 بلوغ نیست بلکه عوامل محیطی و تربیتی نیز در بروز این مسأله، تأثیر بسیاری دارد. در حالیکه گرایش به زیبایی، تقریباً در تمام نوجوانان وجود دارد، چرا برخی از دختران ما تا این حد از لوازم آرایشی استفاده می کنند به صورتی که حتی از ظاهر طبیعی خود فاصله بسیاری می یابند. اینجاست که نقش تربیتی والدین خود را نشان می دهد. در ادامه توصیه هایی به شما والدین ارائه می گردد، تا بتوانید مانع از بروز این عادات نادرست در دختران نوجوانتان شوید:

- بسیاری از رفتارها که در دوره ی نوجوانی خود را بروز می دهد، در سنین کودکی (به طور ناخودآگاه) برنامه ریزی می شود. برای مثال مادرانی که مهمترین دغدغه ی زندگی شان رسیدگی به ظاهر و آرایش لباس و صورتشان است، به طور ناخواسته این پیام را به دختر خود می دهند که: «تنها ارزش زن، به زیبایی اوست.». از طرف دیگر مادرانی که اجازه می دهند دختران کوچکشان از لوازم آرایشی در حین بازی استفاده کنند و در این کار هیچ ممنوعیتی قایل نمی شوند، باید انتظار داشته باشند که در آینده دخترشان به اینگونه رفتارهای افراطی روی آورند. لذا توصیه می شود که والدین به خصوص مادران اجازه ندهند کودکشان به وسایل شخصی آنها مانند لوازم آرایشی و ... نزدیک شده و استفاده نمایند.

- وسایل بازی که در کودکی در اختیار برخی از کودکان قرار می گیرد، ارائه دهنده برخی الگوهای منفی و نادرست است. برای مثال در برخی از عروسکهای معروف خارجی مانند «باربی و...» مشاهده می شود که سری کامل لوازم ارایش و...، از ابزارهای اصلی زندگی این عروسکهاست که دختران کوچک دائماً با آن مشغول و در حال بازی هستند. توجه داشته باشید که کودکان با بازی کردن، زندگی را تمرین می کنند و استفاده از این نوع بازی ها و لوازم، به طور قطع در رفتارهای آتی فرزندان ما بی تاثیر نخواهد بود. بنابراین به والدین توصیه می شود که در انتخاب اسباب بازی برای دختران کوچک خود دقت لازم را مبذول نمایید.

آشنا ساختن نوجوان با ارزشهای انسانی و زنانه و همچنین اصلاح الگوی فکری آنها و آشنا ساختن نوجوان با الگوی موفق زنان و دختران، از مهمترین و موثرترین روشها برای جلوگیری و حتی اصلاح این ناهنجاری های رفتاری است

- در بسیاری از موارد کمبود اعتماد به نفس در دختران و زنان باعث افزایش تمایل آنها به آرایش کردن نامتعارف می گردد چرا که به نظر می رسد این دسته از افراد به علت تصویر بدنی منفی که از خود دارند، سعی در پوشاندن این نقطه ضعفها داشته و لذا به آرایشهای افراطی روی می آورند. در این شرایط آشنا ساختن نوجوان با ارزشهای انسانی و زنانه و همچنین اصلاح الگوی فکری آنها و آشنا ساختن نوجوان با الگوی موفق زنان و دختران، از مهمترین و موثرترین روشها برای جلوگیری و حتی اصلاح این ناهنجاری های رفتاری است.

- الگوبرداری نادرست دختران نوجوان از گروه همسالان، گاه باعث بروز این رفتار نامتعارف می گردد. برقراری رابطه نزدیک و دوستانه بین مادر و دختر نوجوان، و توضیح عواقب منفی این عملکرد و همچنین برخورداری از قاطعیت لازم در برابر دختر نوجوان، می تواند در تعدیل این رفتار نقش مؤثری را ایفا کند.

- گوشزد نمودن عوارض منفی پزشکی و بهداشتی استفاده نادرست از لوازم بهداشتی و آرایشی از وظایف دیگر والدین در برخورد با این عادت ناشایست است.

- به والدین توصیه می شود حریم آرایش کردن را برای دختران خود مشخص کنند. برای مثال ما می دانیم که به طور طبیعی نوجوان ما علاقمند به زیباتر شدن است. این علاقه را از آنها نباید دریغ نمود بلکه باید اجازه داد در شرایط و موقعیتهای مناسب مانند مجالس زنانه و خانوادگی، محیط منزل و... به این نیاز خود(البته در حد طبیعی و مطلوب) پاسخ دهد. اما برای وی مشخص سازید که این رفتار در هر موقعیت و مکانی نباید صورت گیرد برای مثال دانشگاه رفتن، خرید رفتن و... مکانهای مناسبی برای این رفتار نیست.

- تربیت دینی و اعتقادی صحیح نوجوانان در جلوگیری از بروز این دسته از رفتارها نقش بسزایی دارد.

- و در آخر بیان این مطلب ضروری است که، هدف ما از عنوان کردن این مطالب مخالفت نمودن با زیبایی و یا سرکوب کردن حس زیبایی دوستی در دختران نوجوان نیست. بلکه قصد داریم عنوان کنیم که هر رفتاری دارای جایگاه و حریم ویژه خود است و در ضمن شرایط سنی نیز در این مساله بسیار دخیل است. در کشورهای اروپایی و آمریکایی زنان میانسال و سالخورده که چهره شان تحت تاثیر افزایش سن قرار گرفته است، به استفاده از لوازم آرایشی می پردازند. اما در کشور ما ایران، با این سابقه تمدن و فرهنگ، چه اتفاقی برای دختران نوجوان و جوان ما افتاده که اینگونه به استفاده از لوازم آرایشی روی آورده اند؟ و متاسفانه بسیار جای اندوه و نگرانی است که این رفتار در سالهای اخیر در پسران نوجوان و جوان نیز، رو به افزایش است

بی حجابی

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 32 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 14:19

کافه گلاسه با قهوه - آموزش

مواد لازم:

قهوه ............. 3 قاشق غذاخوری

شیر ............. 3 لیوان

خامه ............ 150 گرم

بستنی وانیلی ............. 1 لیتر

شکلات تخته ای رنده شده ............. 3 قاشق سوپخوری

پودر قند ............ 70 گرم

بستنی

طرز تهیه:

شیر را گرم کرده و با شکر و قهوه خوب مخلوط می کنیم. بعد از حل شدن کامل می گذاریم تا کاملا خنک شود. بعد از دو ساعت از یخچال بیرون آورده و در ظرف پایه دار یا لیوان های کوتاه 2/1 ظرف مورد نظر را شیر و قهوه ریخته و 3 قاشق سوپخوری بستنی را در لیوان ریخته و روی آن را با مخلوط شکلات و خامه فرم گرفته تزیین می کنیم.

بستنی

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 25 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 14:16

خنده یک داروي مجاني

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاري آلمان به گفته محققان هر چه مدت زمان خنده طولاني تر باشد ودفعات خنده بيشتر به همان نسبت تاثير بيشتري بر سلامتي و بهبودي افراد مي گذارد.

عکس خنده دار

بنابراين گزارش و به گفته محققان انستيتو بيولوژي انساني و آنتروپولوژي برلين آلمان هنگام  خنده در مجموع بيش از صدها عضله از عضلات صورت گرفته تا ساختار عضلامي سيستم تنفسي شركت دارند و هنگام خنده كامل كل بدن را درگير خود مي كند.
سرحركت كرده، بدن خم و راست مي شود و مي لرزد و به دنبال آن تنفس عميق تري صورت مي گيرد كه اين روند كل بدن را تحت تاثير قرار مي دهد.
همچنين سلول هاي بدن اكسيژن دريافت و هواي برونش هاي ريه تازه مي شود، روند متابوليسم و سوخت و ساز بدن بهبود مي يابد ، از عضلات تشنج زدايي مي شود و قلب و عروق تحريك مي شوند.
به گفته محققان خنده همزمان روند بهبودي افراد را تسريع مي كند.
بر اساس اين گزارش، مغز هنگام خنديدن توليد هورمون هاي استرس مانند آدرنالين و كورتيزون را متوقف مي كند و بر عكس توليد هورمون شادي يعني سرتونين تشديد مي شود، در مجموع افرادي كه زياد مي خندند احساس بهتري دارند.
تحقيقات صورت گرفته در آمريكا احتمال تقويت سيستم ايمني به دنبال خنديدن را نشان مي دهند در  واقع خنده باعث فعاليت مكانيسم هاي دفاعي بدن مانند فعاليت لنفوسيت هاي تي مي شود كه نقش مهمي را در مقابله عليه سرطان ايفا مي كنند.
محققان به همه توصيه مي كنند از اين داروي مجاني و بدون عوارض در همه موارد استفاده كنند و شانس بهره برداري از آن را در هر شرايطي از دست ندهند.

عکس خنده دار

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 26 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 14:13

موانع قانونی هیچ کس

او در پاسخ به سؤالی در مورد این که در کارش با چه موانع قانونی روبرو شده، می‌گوید «همش در حال فراریم...» و به یکی از ابیات ترانه زندان اشاره می‌کند: «من زندان نمی‌خوام برم، بگو چرا داری منو هل می‌دی؟»[۴]

کس

هیچ‌کس برای آلبوم جنگل آسفالت موفق به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشد –چرا که از دید مسئولان سبک موسیقی او غربی و مبتذل بود–[۴۰] و نهایتاً آن را به شکل یک آلبوم زیرزمینی روی اینترنت منتشر کرد.[۵] او همچنین اقدام به ضبط چند نماهنگ بدون مجوز در خیابان‌های تهران نموده که مطابق قوانین ایران می‌تواند مستوجب مجازات حبس باشد؛ دلیلی که موجب خودداری بسیاری از خوانندگان زیرزمینی (برخلاف هیچ‌کس) از این کار بوده‌است.[۵]

هیچ‌کس در اواخر سال ۱۳۸۶ به اتهام «ترویج و انتشار موسیقی بدون مجوز» از سوی دادگاه فراخوانده‌شد و با تأمین قرار وثیقه ۵ میلیون تومانی و به قید تعهد نسبت به عدم خواندن موسیقی رپ بدون مجوز، تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

زندگی‌نامه

سروش لشگری در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران زاده شد. یکی از فرزندان پسر یک خانواده ۵ نفری است.[۲] پدر او اصالتاً اهل قزوین است و با حسین لشگری (خلبان مشهور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که سال‌ها در عراق اسیر بود) نسبت خانوادگی دارد.[۲] او ساکن محله ونک تهران و دانشجوی رشته مترجی در دانشگاه بوده، اما درس خود را نیمه کاره رها کرده است.اما اکنون بر طبق گفته هایش در توئیتر مشغول به تحصیل در رشته روانشناسی و جامعه شناسی است.

کس

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 23 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 14:09

تعبیر خواب - دنبه

محمدبن سيرين گويد: دنبه به خواب، دليل مال است، كه مرد نگاه مي دارد يا مال زن او بود. اگر بيند دنبه خام مي خورد، دليل كه مال به شبهه خورد. اگر بيند دنبه پخته مي خورد، دليل كه از دشمنش مال بخورد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند چون گوسفندان دنبه داشت، دليل كه او را فرزندي آيد، كه صاحب اقبال و دولت است و روزي بر وي فراخ است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: دنبه در خواب ديدن، يك بدره درم است.

دختر

تعبیر خواب - ده

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه در دهي است و نام آن ندانست، دليل بر خير و نيكي كند. اگر نام آن ده دانست، دليل بر بدي است. اگر ديد كه از ده بيرون آمد نيكو است. اگر بيند در ده شد بد است. ابراهيم كرماني گويد: اگر كسي به خواب بيند كه از شهري خراب به دهي آباد شد و در روي نعمت بود، دليل بر خير و بركت و عز و اقبال كند. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر شر و ادبار است... 
اگر بيند كه در دهي شده است، تاويلش نيك است. جابرمغربي گويد: اگر كسي بيند كه دهي مجهول بدو دادند، دليل كه بر قدر عمارتِ آن ده، وي را خير و منعفت رسد.

دختر

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 32 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 14:04

تعبیر دیدن خواب خيمه و خيک

تعبیر خواب - خيمه

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه خيمه از بهر خويشتن زد يا كسي از بهر او زد و آنجا نشست. اگر سپاهي بود، مال يابد به قدر بزرگي و كوچكي آن. اگر بازرگان بود، سفر كند و از آن سفر مال و منفعت يابد. اگر خيمه سياه و بزرگ بيند، دليل غم و اندوه است. اگر خيمه كهن و دريده بيند، دليل است كه به او مضرت و زيان برسد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند از خيمه بيرون رفت، دليل كه از شرف و بزرگي بيفتد. اگر بيند پادشاه به خيمه اش نشسته بود... 
كارش نكو گردد و بر دشمن ظفر يافته، كارش به نظام شود و خيمه در روز به خواب ديدن، كسي بود كه كار شاهان و بزرگان بهم پيوندد و مهيا دارد.

عکس خفن

تعبیر خواب - خيک

خيک مردي است لافزن و تهي مغز و پوک که شخصا بي اثر است. اگر خيک باد کرده باشد بيهودگي است و چنان چه ديديد که خيک باد کرده اي همراه داريد يا متعلق به شما است کاري بيهوده و عبث انجام مي دهيد که در پايان هيچ چيز برايتان باقي نمي ماند و چيزي قابل دستتان را نمي گيرد. اگر در خيکي که به خواب ديده ايد عسل بود با مردي انديشمند و خوش صحبت آشنا مي شويد يا زني که خردمند و مدير و مدبر است و در عين حال داشتن زيبايي و سخن شيرين... 
اگر در خواب خيک دوغ يا ماست ديديد کسي سر راه شما قرار مي گيرد که ترش روي و بد اخلاق است اما خير خواه است و سود مي رساند و بخشندگي بسيار دارد.

عکس های خفن

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 27 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 14:01

حذف یارانه‌ ثروتمندان

 به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، اقدام به حذف یارانه ثروتمندان که بنا به گفته کارشناسان اصلاح روند توزیع یارانه‌ها و عدالت محور کردن آن را مدنظر دارد، در ابتدای امر با اشکالاتی روبرو بود و انتقادات نسبت به حذف اشتباه برخی افراد شدت گرفته بود. پس از گذشت چندماه از آغاز حذف یارانه‌ دهک‌های بالای درآمدی، وزیر رفاه با اشاره به ساماندهی بانک اطلاعاتی و تقویت رسیدگی به اعتراضات، از کاهش میزان خطا در حذف یارانه افراد خبر داد.

یارانه

با این حال هنوز نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد و کارشناسان و نمایندگان مردم ضمن قدردانی از تلاش وزارت رفاه تاکید دارند که این وزارتخانه باید در حذف یارانه‌ها نهایت دقت را بکار ببرد تا افرادی به اشتباه از این فهرست کنار گذاشته نشوند.

هدفمندی یارانه‌ها به معضل تبدیل شده است

در همین راستا جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها به معضل تبدیل شده است به ایسنا گفت: در اینکه دهک‌های بالای جامعه از لیست دریافت یارانه باید حذف شوند، شکی نیست.

وی با تاکید بر اینکه حذف دهک‌های بالای جامعه از لیست یارانه بگیران در قانون تعریف شده و باید انجام شود گفت: حذف دهک‌های بالای جامعه کاری قانونی است اما اینکه بگوییم همه کسانی که تاکنون به عنوان دهک‌های بالای جامعه شناسایی شده‌اند درست بوده، صحیح نیست و درصدی هم به نادرستی از لیست یارانه بگیران حذف شده‌اند.

بانک اطلاعاتی تشکیل شود تا به اشتباه کسی از لیست حذف نشود

وی در خصوص دلایل حذف یارانه این افراد گفت: برخی از این افراد به دلیل شغلی که دارند، به اشتباه در لیست دهک‌های بالا قرار گرفته‌اند. بسیاری از این افراد متمول نیستند اما مورد اعتماد فرد ثروتمندی بوده‌اند که آن فرد اموالش را به نام آنان کرده و یا حساب بانکی آنان در خدمت ثروتمندان بوده است، بنابراین لازم است که بانک اطلاعاتی در خصوص مردم تشکیل شود تا به اشتباه کسی از لیست حذف نشود.

قادری تاکید کرد: مسئولان وزارت رفاه این اقدام درست را انجام می‌دهند، ولی مراقب باشند که با یک حرکت اشتباه، کل اقدام مناسب آنها زیر سوال نرود.

وزارت رفاه باید یارانه افرادی که تمکن مالی دارند را به سرعت قطع کند

وی با تاکید بر اینکه وزارت رفاه باید یارانه افرادی که تمکن مالی دارند را به سرعت قطع کند گفت: مجلس از این اقدام وزارت کار حمایت می‌کند اما مراقب باشند که در این بین افرادی که به اشتباه یارانه شان قطع شده، از این حق محروم نشوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزارت کار باید در برابر هر کسی که یارانه‌اش را قطع می‌کند، سند و مدرک داشته باشد. این درست نیست که بدون مدرک یارانه کسی قطع شود البته تاکنون عملکرد وزارت کار در این مورد خوب بوده و درصد آنهایی که نسبت به حذف یارانه معترض بوده‌اند بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه افراد متمکن به این علت که یارانه را نیاز ندارند اما دریافت می‌کنند از سوی جامعه مورد انتقاد واقع می‌شوند گفت: اگر وزارت کار به درستی تصمیم بگیرد، مردم حامی دولت خواهند بود زیرا مردم نیز به این نتیجه رسیده‌اند که افراد متمول نباید یارانه بگیرند.

قادری تنها انتقاد وارده به نحوه حذف دهک‌های بالای جامعه را روند کند آن دانست و گفت: از یک سو باید روند حذف دهک‌های بالای جامعه سرعت بگیرد و از سوی دیگر باید مراقب باشند که اگر فردی به اشتباه از دریافت یارانه محروم شد، به سرعت یارانه اش برقرار شود.

حذف یارانه، سپربلا شدن است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه اقدام به حذف یارانه به معنای سپربلا شدن است گفت: به هر حال حذف یارانه به یک متولی نیاز داشته و اکنون که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این مسئولیت را پذیرفته، باید تا انتهای این راه برود. بی شک حذف یارانه یک شجاعتی می‌خواهد و قبول داریم که عده‌ای با وجود داشتن تمکن مالی، برای دریافت یارانه اصرار می‌کنند و در برابر حذفشان واکنش نشان می‌دهند.

محمدعلی عبدالله‌زاده، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه از همان ابتدا با اجرای هدفمندی یارانه‌ها مخالف بوده است گفت: قرار بود یارانه را از محل واقعی شدن قیمت ها به مردم بدهند وقتی این اتفاق را شاهد نیستیم یعنی درآمدی از هدفمندی یارانه‌ها نداشته‌ایم و باید از بودجه عمومی آن را تامین کنیم.

برای جبران کمبود بودجه، راهی به غیر از حذف دهک‌های بالا نداریم

وی با اشاره به اینکه برای جبران کمبود بودجه، راهی به غیر از حذف دهک‌های بالای جامعه نداریم افزود: اکنون ماهیانه 3500 میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی از صندوق دولت می‌رود و این عدد کمرشکنی برای دولت و اقتصاد کشور است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تایید بر عملکرد وزارت رفاه در حذف دهک‌های بالای جامعه گفت: این روند درستی است که در پیش گرفته‌اند. به هر حال باید از دهک‌های پردرآمد شروع کنند تا تکلیف دهک‌های پایین روشن شود اما باید حساب شده و دقیق باشد.

وزارت رفاه بررسی دهک‌های بالا را با دقت انجام دهد

عبدالله‌زاده از مسئولان وزارت رفاه خواست تا بررسی دهک‌های بالا را با دقت انجام دهند و گفت: باید به نوعی دهک‌ها شناسایی شوند که در بین آنان افراد کم بضاعت دیده نشود زیرا اگر تعداد این اشتباهات زیاد شود، کل شناسایی دهک‌های بالا زیر سوال می رود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت رفاه باید از ابزارهای مناسبی برای شناسایی دهک‌های بالای جامعه استفاده کند اظهار کرد: البته نمی‌توان گفت که ابزارهای دقیقی وجود دارد اما در آن بخشی که ابزارهای لازم وجود دارد و می‌توانیم با استفاده از آن ابزارهای قطعی دهک‌های بالای جامعه را شناسایی کنیم، از همانجا شروع کنیم تا به مرور زمان میل به گرفتن یارانه از سوی مردم از بین برود.

یارانه امروز با 6 سال قبل تفاوت فاحشی دارد

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه به مرور زمان ارزش یارانه‌ها با افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول کاهش پیدا می‌کند گفت: یارانه امروز با شش سال قبل تفاوت فاحشی دارد و اگر همین روال ادامه داشته باشد، دیگر انگیزه‌ای برای دریافت آن باقی نمی‌ماند و کم‌کم رنگ می‌بازد.

وی با تاکید بر اینکه حذف دهک‌های بالای جامعه باید مستند باشد گفت: تاکنون وزارت کار به درستی عمل کرده و کمتر شاهد اعتراض بوده‌ایم و آن مواردی هم که معترض بوده‌اند، به دلیل اشتباهاتی بوده که خود افراد مرتکب شده‌اند و خود را در دهک‌های بالای جامعه تعریف کرده‌اند. به هر حال وزارت رفاه باید این روال را ادامه بدهد و گمان نمی‌کنم معترضان تعداد زیادی باشند اما چون نفس کار ارزشمند است، به اقداماتی که این وزارتخانه انجام می‌دهد، می‌ارزد.

یارانه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 38 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 13:57

بررسی نه واقعیت درباره عطسه

سلامت نیوز :  بااینکه واکنش به عطسه کردن در فرهنگ‌های مختلف، متفاوت است اما بخش اعظم آن یکسان و جهانی است. عطسه به علت‌های مختلف اتفاق می‌افتد، مثل قرارگیری در معرض نور زیاد، تغییر دمای ناگهانی، نسیم هوای سرد، عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف و …

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردمان ؛ در زیر به حقایقی جالب درمورد عطسه اشاره می‌کنیم:

فال عطسه

۱. عطسه کردن رفلکس اتوماتیک ما در زمانی است که یکدفعه هوا را از ریه‌ها به بینی و دهان وارد می‌کنیم. وقتی شروع به این کار می‌کنیم، قطع کردن آن دیگر غیرممکن خواهد بود.

۲. اگر همیشه سعی می‌کنید جلوی عطسه‌تان را با گرفتن بینی‌تان بگیرید، دیگر هیچوقت این کار را تکرار نکنید زیرا این کار ممکن است تخریب پرده گوش را به دنبال داشته باشد. کسانیکه سعی می‌کنند به این طریق عطسه‌شان را متوقف کنند، ممکن است دچار این مشکلات نیز بشوند: خونریزی بینی، تخریب رگ‌های خونی، و حتی کوری.

۳. در عطسه کردن، بخش پایینی مغز درگیر است. زمانی که این بخش دچار آسیب شود، فرد دیگر قادر به عطسه کردن نخواهد بود.

۴. عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است زیرا از بدن ما دربرابر پادتن‌ها و عفونت‌های مختلف محافظت می‌کند. همچنین به بهبود سلامت ما کمک می‌کند.

۵. آداب عطسه کردن شامل گرفتن جلوی دهان و بینی با دستمال است. اگر این کار به درستی انجام نشود، میکروب‌ها به ۱۵۰ نفر دیگر که در نزدیکی فرد قرار داشته باشند، منتقل خواهند شد.

۶. در زمان خواب، عطسه اتفاق نمی‌افتد زیرا سیستم عصبی بدن که مسئول این رفلکس است نیز در حال استراحت است.

۷. ۱۸-۳۵ درصد از افراد در زمان قرارگیری با نور مستقیم آفتاب، عطسه می‌کنند.

۸. عطسه کردن ممکن است علتی روانشناختی داشته باشد. ترس، ناراحتی، حساسیت و سایر احساسات ممکن است موجب تحریک عطسه شوند.

۹. ایگوانا حیوانی است که بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌کند. این حیوان با کمک عطسه از شر برخی نمک‌ها از بدنش خلاص می‌شود.
منبع:مردمان mardoman.net

فال عطسه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 29 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 13:53

Link Bait چیست؟

Link Bait پروسه ایست برای ایجاد محتوایی که آنچنان پرمحتوا و ارزشمند است که حجم عظیمی از بک لینک های طبیعی را به سوی سایت شما سرازیر میکند. این محتوا میتونه یک فایل ویدئویی، فایل صوتی، نرم افزار، عکس و یا یک آموزش مثل همین مطلب باشه.

افزایش بازدید سایت

این مسئله و تعریف، ما را به ۲ نکته اساسی که بارها در وردش صحبت کردیم سوق میده:

۱٫ ایجاد محتوای با ارزش که بار ها و بارها در همه سایت ها و مقالات در موردش صحبت شده. سعی کنید مطالب جدید و به درد بخور انتشار بدید. شاید مطالب شما همش جدید باشه ولی به درد بخور نباشه. مثلا اگه شما تو یک سایت همش در مورد مردم یک کشور دور افتاده در اعماق افریقا بنویسید، خیلی کم کاربر ایرانی پیدا میشه که اونو جستجو کنه. پس در نتیجه شما مطالب جدید ایجاد کردید ولی ارزشمند نیست.

۲٫ بک لینک طبیعی! موردی که جدیدا گوگل خیلی داره روش کار میکنه و مانور میده. یعنی دقیقا از زمانیکه اومد رسما اعلام کرد ما مهمترین عامل امتیاز دهیمون به یک سایت بک لینک هست و برای همین میخواهیم بک لینک های غیر طبیعی را شناسایی کنیم. پس با این کار شما مهمترین خواسته گوگل را بر اورده میکنید.

یکی از بهترین راهای کسب بک لینک طبیعی و به نوعی Link Bait، نوشتن مقالات آنلاین در سایت های دیگست. برای این کار هم میشه از پست مهمان استفاده کرد و هم از سایت هایی که کلا برای نوشتن مقالات آنلاین هستند. فقط سعی کنید تو این مقالات به صورت معقول به سایت خودتون لینک بدید، نه به صورتیکه مقالتون اسپم شناسایی بشه و اصلا اجازه انتشار پیدا نکنه!

افزایش بازدید سایت

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 16 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 13:49

تعبیر دیدن خواب تابه

تاوه که ما امروز به آن ماهي تابه مي گوييم ظرفي است که به ندرت ممکن است در روياي مردان ديده شود و براي زنان نيز طبيعي است چون به کار روزانه ايشان مربوط است. اگر مردي در خواب ببيند که تابه اي نو و براق دارد با زني خوب روز آشنا مي شود که کاردان و خانه دار و مدير است و اگر ديد تابه اش کثيف و سوراخ و قراضه است با همسرش اختلاف پيدا مي کند و بين آنها بگو مگوي شديد در مي گيرد. اگر مرد مجردي خواب ببيند که تابه اي کثيف و سوراخ و قراضه دارد زني کريه و زشت و بدخلق و خانه آتش زن در زندگي آينده او نقش حساس پيدا ... 

تجاوز

مي کند. فروختن تابه طلاق همسر است و اگر جواني ببيند که تابه اي نو مي خرد عاشق مي شود و ازدواج مي کند. چنانچه زني در خواب ببيند که شوهرش براي او تابه اي نو خريده و به خانه آورده گرفتار هوو مي شود. اگر مردي در خواب ببيند که آشپزخانه يا اتاق پر از تاوه هاي کثيف مي باشد کاري خلاف طبع و رضاي زن هاي خانه انجام مي دهد به طوري که همه عليه او خواهند شوريد حتي دختر و مادرش. اگر مردي ببيند که دو تابه در آشپزخانه است يکي بزرگ و ديگري کوچک صاحب دختري مي شود که آن دختر از هر جهت به مادرش شبيه خواهد بود.

تجاوز

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 24 تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394 ساعت: 13:46